Pauzele rare și bune, cheia zâmbetului de student

Editorial publicat in numarul 14 al Stud-Life

Am vrut să scriu despre criză, joburi, despre faptul că în condiţiile în care există companii care te pun să plăteşti pentru interviul de angajare, statul a găsit “soluția” de a-ţi oferi job la peste 50 de km distanţă de casă, evident, fără a se gândi la costul drumului. Dar am spus stop.

Nu vreau să mă mai revolt, nu vreau să mai vorbesc despre lucrurile nasoale care ne înconjoară. Vreau în schimb să mă bucur de pomii înfloriţi de pe o zi pe alta, de zâmbetele care apar la soare că ciupercile după ploaie, de fustele scurte şi bluzele decoltate, de culorile turbate de pe unghii, de mânecile scurte şi cămăşile sexy ale băieţilor, de excursiile spontane organizate cu prietenii şi de deschiderea teraselor. Dar cel mai mult, vreau să uit pentru câteva zile de toate porcăriile şi să mă bucur de “acasă”, de covorul de păpădii înflorite, de gustul de cozonac şi pască şi de un Paşte serbat, tradiţional, în familie. But enough about me, let’s talk about you!

De multe ori avem tendinţa de a ne împovăra cu task-uri, cu obiective, cu job-uri, cu liste, cu remindere, cu întâlniri, cu teme, cu prezentări, cu proiecte, cu… de toate, mai ales că se apropie sesiuni, licențe, dizertații. Şi aşa uităm să ne mai bucurăm de lucrurile simple din jurul nostru. De floricica aia de lângă intrarea în cămin, de vânzătoarea creolă de la colţ care azi parcă zâmbeşte altfel, de un concert în aer liber, de deschiderea sezonului de plimbat cu bicicleta. Uneori nici nu le mai vedem. Noi vă propunem să luăm o pauză!

Nu degeaba acest text a fost plin de înşiruiri, pentru că acest număr este dedicat Super-Studentului. Adică aceluia care face multe și are o listă pentru asta, care mereu are ceva planificat în calendar, care nu ratează nicio petrecere de ONG-uri, care poate face faţă unei zile de facultate + job + proiecte + party. Astfel, am găsit o studentă care nu a renunţat atunci când a dat de greul de a îmbina cursurile cu viaţa profesională şi o voluntară convinsă, care preferă să lucreze gratis cu copiii seropozitivi decât să fie plătită. Pentru că e o perioadă aglomerată, am strâns cele mai tari evenimente dedicate studenţilor în rubrică de ONG. Am scris despre ce înseamnă a fi lider într-o lume agitată şi cum trebuie să te prezinţi la interviu, tu, care îţi cauţi în mod activ un loc de muncă.

Am pozat treceri şi staţionari din grabă noastră şi le-am luat interviu celor de la The Amsterdams pentru a vedea cum se împaca scena cu jobul zilnic. Nu am uitat să facem mişto de socializarea online cu profii şi să ne gândim la planurile primăvăratice.

Aşa că ia o pauză şi citeşte Stud-Life!

Like This!

  1. No trackbacks yet.

Leave a comment